全民退保大負擔

十二月 15, 2015
Eddie Choy

上星期三講「基建明益下一代」,內有提及今天之80後及90後年輕人,對所有目前基建超支並無多大損失,因為佢哋最多只係開始交稅冇幾耐,稅款唔多,最孭飛重嘅就係啲60後、70後(即36歲至55歲之納稅人)呢班人,正值精壯之年,賺錢黃金時期,開始交稅最多,而更老啲嘅(55歲以上)就已經交稅起碼30年,歷年累積稅款可觀,特區政府之財政儲備就有不少係佢哋嘅血汗錢。基建全部落成之後,無論如何延期、超支,享受利益嘅就係今天之80後、90後,正是父母一代出錢建設,仔女一代享福。到2020年,1995年出生嘅人士係25歲,揸車經港珠澳大橋去珠海,由大嶼山出發,據講係20幾分鐘,快過去中環,1960年出生嘅,已經60歲,或者已無興趣揸車遠遊咯。

故此一啲人士千祈咪亂講,今天之超支基建是不是下一代的負擔,答案係絕對否定,因為政府並非發行公債攞錢起大橋高鐵。

要再講多一次,如果實施工會派及社工派贊成嘅全民退保,先至會為80後90後帶來沉重負擔。第一,如果全民退保要全民供款,香港人口老化得快,生育率又低,將來退休人士多過在職工作人士,即是供款者少,領退休金者多,對今日35歲以下人士最唔着數;第二,如果唔駛供款,一切由政府常務開支支付,仲死得快,特區政府隨時會加稅,加重今天80後90後人士之稅務負擔。

香港啲社會膠,工會膠,左膠等等必須諗清楚,你哋反對基建,支持全民退保,左丁山冇意見,但若果佢哋認為基建加重下一代負擔,全民退保係保障老人福利,咁樣就要搞清楚錢從那裏來,唔好等到政府儲備乾塘時或自己不願交稅嚟支付上一代退休金時,先至後悔。安排退休,最重要都係靠自己,左丁山唔反對MPF,其實強積金每月供款不多,滾存40年(假設由25歲供到65歲退休)都唔會為打工仔帶來安穩退休生活,但係有一塊雞翼總係好過冇。MPF最緊要買股票基金,先至有機會擊敗通脹惡魔,每月供MPF之餘(其實不傷脾胃),自己最好亦定期定額每月買股票,以公用股及大型Reit或商業信託為主,買完長揸不動,懶理股市大上大落,買保本基金就一定跑輸大市。

Our Blog. Stay informed with MPF.HK insights.

2025年5月1日取消強積金對沖

香港行政長官李家超宣布,將於2025年5月1日取消強積金對沖安排,這項新聞引起了社會各界的關注。強積金對沖是指...

滙豐恒生強積金流失百萬MPF

根據強積金研究機構《積金評級》(MPF Ratings)資料,截至今年3月底止,MPF資產累積至1.17萬億元...

永久離港 取回MPF

在MPF法定框架內,到底何謂「永久離港」? 「現行的《強制性公積金計劃條例》,並無白紙黑字列明,何謂『永久離港...